Od sličice do reči i rečenice

Nakon što je dete progovorilo potrebno je raditi na bogaćenju njegovog rečnika. Rečnik se bogati tako što dete usvaja nove pojmove od kojih potom gradi prvo frazu, a zatim i rečenicu čiji se broj elemenata (broj reči) povećava.

Jedan od načina bogaćenja rečnika je pomoću sličica (nacrtanih ili odštampanih). Na papire ili u svesku nacrtajte pojmove iz dečakove neposredne okoline. Prvo od deteta tražite da imenuje te pojmove jednom rečju, a zatim da, na vaše pitanje „Ko/šta je to?“, odgovara rečenicom koja glasi „To je…“. Kada dete to savlada ilustrujte rečenice koje će ono da izgovara gledajući sličice. Takođe, možete ilustrovati kratke pesmice koje dete može da peva/recituje pomoću sličica. Ukoliko vam ne ide crtanje, možete pronaći sličice na internetu koje će te odštampati.
I kasnije, kada dete poraste i obogati svoj rečnik, možete da primenjujete ovaj vid učenja novih reči. Kada dete krene u školu na taj način može da uči pesmice, priče i lekcije. Kada je školsko dete u pitanju ono samo može da crta pojmove koji se nalaze u pesmici, priči ili lekciji. Na taj način će brže da zapamti ono je što treba da nauči.
Osim za bogaćenje rečnika navedeno je korisno za grafomotoriku (ukoliko dete samo crta), usmeravanje i održavanje pažnje, produžavanje združene pažnje, razvoj kreativnosti. #LepaReč

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *